Wanneer je als bedrijf geen groot marketingbudget hebt dien je keuzes te maken. Wat we vaak zien is dat er bij bezuinigingen er als eerste gekeken wordt naar marketing. Maar snijden in het marketing budget is juist geen goed idee. Hierdoor maak je het voor jezelf nog moeilijker om nieuwe klanten aan te trekken. Want marketing zorgt voor nieuwe leads en dus inkomsten. Probeer dit dus de voorkomen. Maar wanneer je toch echt een keuze moet maken dan kunnen we je aanraden om te kiezen tussen SEA of SEO. En die keuze gaan we makkelijker maken! Lees snel door.

Adverteren

Wanneer je direct nieuwe leads nodig hebt is SEA een ideale manier. Je kan namelijk kiezen voor advertenties in de zoekresultaten of voor banners. Er zijn verschillende SEA mogelijkheden en de ene mogelijkheid past beter bij het ene bedrijf dan het ander. Met SEA zal je per klik betalen. Bezoekers naar jouw website zijn dus zeker niet gratis. Maar je richt je wel direct op de Do-fase oftewel de verkoopfase. Of iemand daadwerkelijk over gaat tot koop hangt ook van jouw website en producten af. Maak je website dus zo aantrekkelijk mogelijk voor bezoekers om direct over te gaan tot koop.

SEO

Heb je iets langer de tijd en wil je je richten op de toekomst? Dan is SEO de absolute aanrader voor jouw online marketing strategie. Het behalen van organische posities in Google is een tijdrovende klus waar vaak maanden overheen gaat. Dit is dus een investering voor de lange termijn. Je kan je SEO uitbesteden aan een SEO bureau of dit geheel zelf oppakken. We merken in de praktijk dat een SEO bureau er veel dieper in zit en veel meer mogelijkheden heeft. Daarom kan ik je dit ook zeker aanraden wanneer je over een lange termijn organisch wilt groeien zonder te hoeven te betalen voor bezoekers.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *