Opvallende trends in online marketing

Het bijhouden van onlinemarketingtrends is essentieel voor een goede en succesvolle verkoop. Daarom is het goed om je over deze trends te laten informeren. In deze blog zijn een aantal opvallende trends in de online marketing voor je neergezet. Sommige meer traditioneel en anderen gericht op de toekomst.

Meer en meer content!

Je zult vast wel vaker hebben gelezen dat goede content heel belangrijk is. Content zorgt ervoor dat jouw website interessant blijft voor Google, maar ook dat de SEO verbeterd wordt én het bijdraagt aan de klanttevredenheid wat betreft jouw website. Daarnaast bevordert het ook nog eens verschillende fases van de customer journey. De potentiële klant ontdekt jouw bedrijf sneller, leert het beter kennen, is overtuigd en wordt fan van jouw bedrijf, merk of product.

Linkbuilding is belangrijk voor de SEO

Een andere trend die ook belangrijk is voor de SEO, is linkbuilding. Linkbuilding bestaat uit externe- en interne linkbuilding. Interne linkbuilding is het linken naar pagina’s binnen jouw eigen website. Dit kun je bijvoorbeeld doen in een tekst. Dit bevordert de gebruiksvriendelijkheid van jouw website en kan zorgen voor meer conversie.

Daarnaast heb je ook nog externe linkbuilding. Hierbij link je naar een pagina buiten jouw website om, of linkt een website naar jouw website. Externe linkbuilding helpt heel erg bij de SEO. Daarnaast kan het er ook voor zorgen dat mensen van andere websites, naar jouw website toekomen. Dit zorgt dus ook meteen voor meer verkeer. Als je linkbuilding zelf lastig vindt om te doen, kun je voor linkbuilding uitbesteden kiezen. Hierbij word je geholpen met het regelen en uitzetten van de linkbuilding. Linkbuilding uitbesteden kan je veel tijd en moeite besparen, waardoor je meer tijd hebt voor andere zaken binnen jouw bedrijf.

Een nieuwe trend in 2022: journey orchestration

Steeds meer ondernemers beseffen zich dat online marketing veel grote voordelen heeft. Door te investeren in online marketing kun je namelijk veel winst maken. Doordat steeds meer bedrijven hier zich voor inzetten, wordt het aanbod voor de klant ook steeds groter. Mensen zien nu overal, de hele dag door reclame en ontwikkelen langzaam een filter hiervoor; ze zien de reclames niet eens meer.

Journey orchestration is één van de nieuwe, opvallende trends in de onlinemarketingwereld die dit kan voorkomen. Bij journey orchestration onderzoek je de behoeften die mensen hebben, wanneer ze op jouw website komen, door persoonlijk contact op te nemen. Hierbij stel je verdiepende vragen en zo ontdek je wat hun motivatie is om iets op jouw website te kopen. Met deze informatie kun jij jouw website goed reflecteren en zo achter de sterke- en minder sterke punten komen.

Visueel: Short form video’s

Een andere nieuwe trend in 2022 is het maken van short form video’s. Dit zijn korte filmpjes waarin bijvoorbeeld een sfeerimpressie wordt laten zien. Al een poos is bekend dat visuele content erg goed helpt bij de verkoop van producten en diensten. Short form video’s dragen hieraan bij.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *